در این مقاله به بررسی انواع کارت pvc و کاربردهای آن پرداخته ایم.
کارت pvc چیست؟
همه ما در طول روز با کارت های PVC کار می کنیم. کارت های بانکی، کارت های مترو و اتوبوس و همچنین کارت های شناسایی و پرسنلی همگی نوعی کارت PVC هستند. بنابر اعلام کارت پرداز، امروزه کارت پی وی سی در ابعاد گوناگون و برای اهداف مختلفی به کار گرفته می شود. این کارت ها که از پلاستیکی مقاوم تولید شده اند، مقاومت بالایی دارند و مشاهده می شود که بسیار بیشتر از کارت های مقوایی و کاغذی مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا این کارت ها جدای از مقاومت بالا ویژگی های دیگری هم دارند که کاربرد آن ها را چندین برابر خواهد کرد.
انواع کارت pvc
این کارت ها را می توان بر اساس خصوصیات فیزیکی، به چهار نوع اصلی تقسیم کرد که عبارتند از:
هر یک از این نمونه کارت های پی وی سی می توانند نقش های مختلفی داشته باشند و استفاده از آن ها در موارد مختلف متنوع خواهد بود و می تواند بسیار تعیین کننده باشد. اصولا کارت های PVC با اهداف مختلفی استفاده می شوند که هر کدام از این اهداف می توانند قابلیت های کارت را تحت تأثیر قرار دهند. این کارت ها می توانند نوار مغناطیسی، تراشه یا هولوگرام داشته باشند و به تبع این خصوصیات می توانند قابلیت های ویژهای داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از کارت های پی وی سی برای پرداخت های غیرنقدی به کار می روند و برخی دیگر صرفا جهت کارهای امنیتی و تایید هویت یا کنترل دسترسی و حتی تبلیغات مانند کارت هدیه و کارت تخفیف مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو می توان ادعا کرد که این کارت ها بسیار پرکاربرد هستند و کاربرد آن ها تابع انتظار دارنده آن است.
مزایای کارت pvc
کارت های pvc به دلیل جنس مستحکم و انعطاف پذیر خود گزینه مناسبی برای چاپ کارت پرسنلی، چاپ کارت شناسایی، چاپ کارت اعتباری و بانکی هستند و به هیچ وجه با کاغذ و کارت های مقوایی قابل قیاس نیستند. به طور کلی برای چاپ کارت هایی که به ماندگاری بیشتری نیاز دارند مناسب هستند. یکی از ویژگی های بارز این کارت ها که آن ها را نسبت به سایر جنس ها متمایز می نماید و به گزینه ای کاملا خاص و متفاوت تبدیل می کند، ضد آب بودن آن هاست. شاید برخی فکر کنند که استفاده از پلاستیک (پلی وینیل کلراید) در این کارت ها ممکن است به محیط زیست آسیب برساند ولی باید گفت که این چنین نیست، زیرا کارت های پی وی سی 100% قابل بازیافت هستند و به راحتی می توان مجددا از آن ها استفاده کرد. همچنین به دلیل عدم استفاده از کاغذ و مقوا جهت تولید کارت پی وی سی از قطع درختان هم جلوگیری می شود. قابلیت فوق العاده ای که این نوع کارت را از دیگر کارت ها مجزا ساخته، قابلیت هوشمند سازی آن است. بدین صورت که در لایه های داخلی و میانی کارت نوعی چیپ حافظه تعبیه می شود و آن ها را به کارت هوشمند تبدیل می نماید. خود کارت های pvc هوشمند نیز به انواع مختلفی دسته بندی می شوند و می توان اطلاعات را در حافظه آن ها ذخیره کرد و در نهایت با استفاده از ریدر یا همان دستگاه کارتخوان می توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد.
کاربرد کارت های پی وی سی
انواع متنوعی از کارت های PVC و کارت های هوشمند تولید شده اند که هرکدام کارایی مختص به خود را دارند. مهم ترین و اصلی ترین کاربرد کارت های PVC چاپ کارت شناسایی به منظور احراز هویت و کنترل دسترسی به مکان های مختلف است. برای چاپ این کارت ها معمولا از کارت های هوشمند استفاده می شود که می توانند اطلاعات را نگه دارند و به کمک همین اطلاعات فرآیند تأیید هویت افراد را انجام دهند. بسیاری از مردم دوست دارند که کارت عضویت یا کارت تردد مکان های مختلف را داشته باشند و از آن ها کلکسیونهای جذاب و کلاسیک تهیه کنند. بنابراین، کارتهای پلاستیکی می توانند بهترین گزینه برای این کاربرد باشند. در برخی موارد نیز این کارت ها برای تبلیغات و برندسازی مورد استفاده قرار می گیرد، نظیر کارت باشگاه مشتریان، کارت وفاداری و کارت ویزیت که استفاده از کارت پی وی سی برای چاپ آن ها می تواند تاثیر به سزایی روی ذهن مخاطبان و مشتریان بگذارد. حالا برای هر کاربردی، اطمینان حاصل کنید که کلیه اصول زیبایی شناختی را در هنگام طراحی کارت رعایت کردهاید و از لحاظ بصری برای بیننده جذاب باشد.
منبع: تسنیم
کارت بانکی نوعی کارت اعتباری است که توسط بانک و به منظور تحقق اهداف مختلفی برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر میشود. این کارتها که به کارت عابر بانک معروف هستند به عنوان ابزاری مناسب جهت دسترسی سریع و ایمن در تبادل و نقل و انتقال در اختیار مشتریان قرار میگیرند. صدور کارت بانکی فقط توسط بانک و موسسات مالی و اعتباری با رعایت اصول ایمنی، برای متقاضیان صادر میشود. دارندگان کارتهای بانکی در تمامی ساعات شبانه روز میتوانند از طریق دستگاههای خودپردازATM، پایانههای فروشگاهی POS و یا دستگاههای کارت خوان شعب بانکی، نسبت به نقل و انتقال وجوه موجود در کارت های خود اقدام نمایند. در این مقاله به معرفی اجمالی ابزارهای لازم برای چاپ کارت بانکی پرداخته شده است.
بارزترین قسمت در سیستم چاپ کارت بانکی، پرینتر کارت PVC است اما برای شروع به بیش از آن نیاز دارید. در کنار چاپگر، نمیتوانید بدون کارتهای خام PVC اقدام به چاپ کنید. شما همچنین به نرمافزار مناسب نیاز خواهید داشت تا بتوانید کارتهای خود را طراحی کنید و چاپگر خود را با سیستمهای موجود ادغام نمایید. سرانجام، شما به یک ریبون برای چاپگر و شاید یک فیلم برای لمینت کردن کارتها نیاز خواهید داشت. با خرید همه این لوازم، میتوانید یک کارت عابر بانک با کیفیت برای مشتری خود صادر نمایید.
پرینتر کارت، پرینتر مخصوص چاپ کارتهای بانکی است. بسیاری از افراد این نوع پرینترها را در بانکها مشاهده نمودهاند که به اصطلاح به آنها دستگاه چاپ کارت بانکی نیز گفته میشود. زمانی که برای دریافت کارت بانکی به بانکها مراجعه میکنید، این دستگاهها هستند که در کمترین زمان، مشخصات و هویت افراد را در درون این کارتها به مشتریان تحویل میدهند. طرح و اطلاعات ثابت روی کارت بانکی توسط چاپخانه چاپ میشود و فقط اطلاعات متغیر توسط متصدی بانک انجام میگیرد. رایجترین دستگاههایی که برای چاپ کارت در بانک ها استفاده میشود پرینتر کارت اولیس است که هم به صورت اورجینال و هم کارکرده در بازار موجود است.
کارتهای پی وی سی قادر به جذب جوهر معمولی نیستند، بنابراین برای چاپ روی آنها باید از نوعی جوهر مخصوص به نام ریبون استفاده نمود. این نوع از جوهرها در رنگها و با کیفیتهای گوناگون یافت میشوند و متناسب با نوع چاپگر و کارت مورد استفاده قرار میگیرند.
چاپ کارت بانکی بر روی کارتهای PVC انجام میگیرد. این کارتها از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند و در برابر رطوبت، سایش و شکستن، بسیار مستحکم هستند و در طول زمان و به علت استفاده زیاد به راحتی از بین نمیروند. کارتهای بانکی به این علت که از پی وی سی ساخته شدهاند، در برابر رطوبت و تعریق مقاوم هستند. کارت های خام پی وی سی در دو نوع ساده و هوشمند وجود دارند که برای صدور کارت عابر بانک از نوع هوشمند استفاده میشود. برای تولید کارت بانکی از نوع تماسی این کارتها استفاده میشود که مثال قابل لمس آنها کارت مغناطیسی است. کارت مگنت معمولا در اندازه استاندارد ۵۴ × ۸۶ میلی متر تولید میشود که یک نوار مغناطیسی با قابلیت ذخیرهسازی اطلاعات روی آن تعبیه شده است.
از دیگر مراحل در چاپ کارت PVC طراحی آن است که توسط نرم افزارهای طراحی مختلفی امکانپذیر است. برای این کار میتوان از نرم افزارهای معروف و پرکاربرد نظیر فتوشاپ، کورل و غیره استفاده نمود. از طریق این نرم افزارها میتوانید الگوهای متفاوتی را به صورت پیچیده و ساده ایجاد نمایید و طرح مورد نظر خود را برای کارت بانکی پیادهسازی نمایید.
لمینیت کردن، آخرین مرحله چاپ کارت پی وی سی است. با اینکه کارت های PVC دارای استحکام و ماندگاری بالایی هستند، اما با این حال نمیتوانند از آثار چاپی در برابر صدماتی مانند نور آفتاب یا خراشیدگی محافظت نمایند. به همین علت جهت افزایش دوام چاپ کارت ها باید آنها را لمینت کرد. لمینیت یک لایه شفاف پلاستیکی است که از انعطافپذیری بالایی برخوردار بوده و از طریق حرارتی که بهآن وارد میشود به عنوان لایه محافظ (Overlay) روی سطح کارت PVC قرار میگیرد.
باشگاه مشتریان یا نرم افزار وفاداری باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا به موثرترین باشگاه مشتریان تبدیل شود؟ تبدیل کردن مشتریان به مشتریان وفادار کار ساده ای خواهد بود اگر یک سیستم باشگاه مشتریان درست راه اندازی شود و با یک استراتژی درست جواب نیاز مشتریان را بدهد.
نرم افزار باشگاه مشتریان بستری لازم برای پیاده سازی استراتژی هایی است که در ذهن دارید. کارت باشگاه مشتریان از اجزا لازم دیگر برای راه اندازی باشگاه مشتریان است.
چاپ کارت باشگاه مشتریان باید با طرح و رنگ مناسب انجام شود. تا نهایت تاثیرگذاری اش را بر سیستم داشته باشد.
پیش از هر چیز باید مشخص نمود که هدف از راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان چه چیزی است و چه گروهی از مشتریان باید هدف قرار گیرند.
آیا هدف از ایجاد باشگاه مشتریان فقط ارائه آفر و تخفیف به مشتریان است؟
آیا همه کسب و کارها باید به یک روش یکسان از نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده نمایند؟
کسب و کارهای گوناگون اهداف مختلفی را برای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان در نظر می گیرند و متناسب با آن سیاست های خاص خود را پیاده می کنند. هدف اصلی از راه اندازی باشگاه مشتریان وفادارسازی مشتریانی است که می توانند تبدیل به مشتری وفادار به کسب و کار شما شوند. تخفیف و آفر نیز راه کارهایی هستند که این مهم را برآورده می سازند. ابزار این کار کارت هدیه و یا کارت تخفیف است. چاپ کارت تخفیف و کارت هدیه نیاز به طرح مناسب دارد تا بیشترین تاثیر کذاری را داشته باشد.
بعضی از کسب و کارها می خواهند به مشتریان خود تخفیف و امتیاز بدهند و با استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان به جذب مشتری بپردازند. سیستم باشگاه مشتریان زمانی موفق است که قابلیت پیاده سازی و اجرا در انواع و اقسام مختلف کسب و کار را داشته باشد. در واقع نرم افزار باید انعطاف پذیر باشد و هر مدل کسب و کار بتواند با سلیقه و نیاز خود باشگاه مشتریان را اجرایی کند. بنابراین برای اجرای روش های تشویقی و اجرای باشگاه مشتریان یک راه حل ثابت و یکسان وجود ندارد. هر کسب و کاری مشتری، روش ها و خصوصیات اختصاصی برند خود را دارد و نرم افزار باشگاه مشتریان هم باید بتواند رفتاری متناسب با آن ها داشته باشد.
امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان
نرم افزار باشگاه مشتریان در انواع و اقسام مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای امکاناتی هستند و با ابزارهای مختلفی اجرای می شوند. حال در برخی از سیستم ها تنوع خدمات محدودتر است و انواع نیازها را شامل نمی شود. این موضوع ضعف نرم افزار باشگاه مشتریان نیست و فقط شیوه اجرایی آن است که نیاز برخی از کسب و کارها را بر طرف می کند.
وجود ابزاری جهت ایجاد داده های با ارزش و قابل استناد توسط نرم افزار
یکی از هدف های راه اندازی باشگاه مشتریان در کنار ارزش گذاری مشتری، تحلیل کسب و کار است. نرم افزار باشگاه مشتریان باید ابزاری داشته باشد که برای تحلیل کسب و کار بتواند داده های با ارزش و قابل استناد ایجاد کند. در واقع باشگاه مشتریان باید قدرت تحلیل کسب و کار را داشته باشد.
قابلیت گزارش گیری نرم افزار باشگاه مشتریان
نرم افزار باشگاه مشتریانی می تواند موفق باشد که قادر باشد اطلاعات موجود در سیستم باشگاه مشتریان را تحلیل نماید و گزارشات مختلفی از این اطلاعات بوجود آورد. همچنین باید این امکان را داشته باشد که گزارشات را بر اساس نیاز هر کسب و کار بهبود بخشد و برای ارائه انواع گزارشات محدودیت نداشته باشد.
وجود روش ها و سیاست های تشویقی متنوع
امکانات متنوع تشویقی و تعریف سیاست های تشویقی مختلف نیز از دیگر امکاناتی است که در راه اندازی باشگاه مشتریان موفق تاثیر دارد. روش های تشویقی در یک سیستم وفاداری مشتری نباید محدود باشد تا انواع مختلف کسب و کارها بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند. زیرا مشاغل مختلف بر اساس شناختی که از کسب و کار و مشتریان خود دارد ترجیح می دهد از ایده ها و روش تشویقی خود استفاده کند. بنابراین نرم افزار باشگاه مشتریان باید بتواند نیاز انواع مشاغل و تنوع سلایق را تا حد معقولی پاسخگو باشد.
چه کسب و کارهایی که می توانند از سیستم باشگاه مشتریان استفاده کنند؟
کارت پرداز با توجه به تجربه راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان در کسب و کارهای مختلف به این نتیجه رسیده است که: هر کسب و کاری که با مشتری نهایی در ارتباط است می تواند اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان نماید. راه اندازی چنین سیستمی در آن کسب و کار می تواند به رشد و افزایش سود کسب و کار کمک کند. قابل توجه است که نوع کسب و کار در راه اندازی باشگاه مشتریان اهمیت ندارد. در حقیقت تفاوتی نمی کند که این کسب و کار خدماتی است یا محصولی را به مشتری عرضه می نماید. کارهایی که باعث می شود یک سیستم نرم افزار باشگاه مشتریان به نتیجه برسد استفاده درست از اطلاعات بوجود آمده از مشتریان و میزان خرید آن ها در نرم افزار باشگاه مشتریان، استفاده از روش ها و سیاست های تشویقی درست و اجرای اصولی و با کیفیت سیستم باشگاه مشتریان است.
منبع: جام جم آنلاین
شما بهعنوان مدیر یک کسبوکار یا یک بازاریاب، جهت حضور مؤثر در عرصه فروش و عرضه محصولات خود، باید استراتژیهای صحیح بازاریابی وایدههای فروش جذابی داشته باشید. در صورتی که برنامههای هدفمندی نداشته باشید، قادر به پیشرفت و رقابت با رقبای خود نخواهید بود. ایدههای فروش بسیار هستند اما شما باید بهترینها را برای کسبوکار خود انتخاب نمایید. انتخاب چند تکنیک فروش کارساز به معنای این نیست که همیشه باید از آنها استفاده شود. اینایده با توجه به تغییر در محصولات، مشتریان و شرایط بازار میتواند تغییر کند. برای اینکه با چند ترفند مؤثر برای افزایش فروش، مانند چاپ کارت PVC آشنا شوید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.
معرفی بهترین ایدههای فروش محصولات
همانگونه که بیان شدایدههای زیادی برای فروش محصولات وجود دارد اما شما باید بر اساس هویت کسبوکار خود و نوع محصولی که قصد فروش آن را دارید، مناسبترین آنها را انتخاب کنید. در ادامه چند ایده کارآمد را با هم بررسی خواهیم نمود.
۱- اعلام تخفیفات فصلی یا برگزاری حراجهای مناسبتی
حراج و تخفیفات معمولاً با توجه به فصول، مناسبتها و شرایط خاص در نظر گرفته میشوند. البته بهتر است این تخفیفها به اندازه باشد، در غیر اینصورت مشتریان به خصوص اگر کالا ضروری نباشد، منتظر تخفیفهای مناسبتی شما میمانند. الزام نیست که شرایط تخفیفها برای همه مشترک در نظر گرفته شود. میتوانید برای مشتریان قدیمی خود یک تخفیف و برای مشتریان جدید یا افرادی که مبلغ خرید آنها بالاست، تخفیفهای متفاوتی قائل شوید. همچنین میتوانید تخفیف را برای گروهی بزرگتر مانند کارمندان یک سازمان یا شرکت در نظر بگیرید.
۲. جذب اعتماد مشتریان
به دست آوردن اعتماد کار سادهای نیست. شما باید راهی پیدا کنید تا به کمک آن بتوانید اعتماد مشتریانتان را جلب نمایید. اگر بتوانید بهترینایده برای فروش بیشتر را پیدا کنید؛ اما موفق نشوید اعتماد مشتریان خود را به دست بیاورید، متأسفانه نمیتوانید به فروش بیشتر برسید.
۳. امکان تست رایگان قبل از خرید
محصولات زیادی هستند که امکان تست آنها پیش از خرید برای مشتری وجود دارد. تست کردن کالا به مشتری کمک میکند تا بیشتر به شما و محصولتان اعتماد کند. در برخی مواقع مشتریان برای خرید دو دل هستند. تست محصول این تردید را از بین برده و مشتری را ترغیب به خرید میکند.
۴. راه اندازی باشگاه مشتریان
ایجاد باشگاه مشتریان، مزایای زیادی دارد؛ با تهیه نرم افزار باشگاه مشتریان و چاپ کارت عضویت برای مشتریان خود میتوانید یک باشگاه برای مجموعه خود راهاندازی کنید. با ثبت نام مشتریان در آن، میتوانید اطلاعات ارزشمندی مانند نام، شماره همراه، تاریخ تولد، سن، شغل، علایق و... از کاربران و مشتریان خود کسب نمایید. با داشتن این اطلاعات، آپشنهای زیادی از جمله: اطلاعرسانی به مشتریان جهت شرکت در تخفیفات و جشنوارههای فروش، تبریک تولد مشتری، ایجاد کد تخفیف شخصیسازی شده بر اساس سلایق و عادت خرید مشتری را در اختیار خواهید داشت. علاوهبر موارد گفتهشده، ایجاد یک سیستم کسب امتیاز و برگزاری قرعهکشی برای کاربرانی که در باشگاه مشتریان شما ثبتنام کردهاند، باعث ایجاد انگیزه برای خرید بیشتر از شما میشود.
۵. هدیه دادن به مشتریان
یکی دیگر ازایدههای جذاب برای افزایش فروش این است که در ازای «خرید تا سقف مبلغی خاص» یا «خرید تعداد خاصی از محصولات»، به مشتریانتان هدیه تقدیم کنید؛ این کار هم باعث خوشحالی و جلب رضایت مشتری میشود و هم اینکه انگیزه خرید بیشتر از شما یا معرفی شما به افراد دیگر را ایجاد میکند. برای مثال میتوانید اقدام به چاپ کارت هدیه با مشخصات مجموعه و لوگوی برند خود کنید، و آن را به مشتری اعطا نمایید، تا برای شما جنبه تبلیغاتی نیز داشته باشد.
۶. اعطای کارت تخفیف
اینایده فروش، برای هر کسی جذاب است. شما با ارائه بن، کد و یا کارت تخفیف، قادر خواهید بود تا مشتریان خود از سطوح و اقشار مختلف جامعه را به خرید بیشتر از خودتان ترغیب نمایید. شما میتوانید در آستانه مناسبها بهجای تخفیفت مناسبتی یا در کنار آن از این نوع تخفیف استفاده کنید. بهعنوان مثال در نزدیکی روز معلم برای معلمان تخفیف ویژه بگذارید و آنها را برای خرید تشویق کنید.
۷. ارائه امکان روشهای پرداخت متنوع
برخی از افراد توانایی خرید نقدی و پرداخت مبلغ محصول به صورت یکجا را ندارند و یا ترجیح میدهند هزینه خرید خود را بهصورت اقساطی یا چکهای مدتدار پرداخت کنند؛ شما با قرار دادن روشهای پرداخت گوناگون، میتوانید مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید و به افزایش فروش خود کمک کنید.
۸. ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش
بسیاری از شرکتها و کسبوکارها، گزینه خدمات پس از فروش را برای مشتریان خود فراهم کردهاند؛ وجود چنین خدماتی، به مشتری اطمینان خاطر میدهد که در صورت بروز مشکلی خاص، بهراحتی میتواند از طریق خود شما، مشکلش را برطرف کند. شایان ذکر است که این خدمات پس از فروش میتواند در حوزه تعمیرات، تعویض و حتی پشتیبانی صورت گیرد. کافیست اقدام به چاپ کارت گارانتی برای محصولات خود نمایید و در هنگام خرید به مشتریان ارائه نمایید.
سخن پایانی درباره ایدههای افزایش فروش محصولات
در این مطلب سعی کردیم بهترین، متداولترین و نتیجهبخشترین مواردی را که هرکدام میتوانند یک ایده برای فروش بیشتر باشند، بررسی نماییم. همانطور که میدانید، برای افزایش فروش فقط یک راه وجود ندارد؛ شما میتوانید با ترکیب چندین روش به نتیجه دلخواه خود برسید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و با اطلاعاتی که بهدست آوردهاید، بتوانید بهترین مسیر برای افزایش فروش و توسعه کسبوکار خود را بپیمایید.
منبع: ایرنا